lördag 8 december 2018

Brave Chef Brianna av Sam Sykes


Dagens inlägg handlar om det här jättemysiga seriealbumet. Brianna, som är dotter till den världsberömde kocken, Sven Jakobsson, flyttar till Monster City för att öppna eget. Med sig har hon alla sina matlagningskunskaper och sina denoner. Väl där möter hon utmaningar, fiender, vänner och märkliga lagar och ingredienser. 

Serien är jättefint ritad, precis i min smak och påminde mig lite om ett annat album, Moonstruck, av Grace Ellis. Båda har tjocka tjejer, monster och restaurangmiljö. Och jag gillar båda jättemycket. 

Jag är väldigt förtjust i den här typen av serier med bra kvinnliga huvudroller och en fin beskrivning av relationer och utmaningar. Det är en speciell stämning, man tycker mycket om Brianna och fet hela gör mig på gott humör. 

4/5 sviskon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar