söndag 2 december 2018

Pussel

Efter en ganska hektisk vecka med kurs på bortaplan och aktiviteter de andra kvällarna är det skönt att sitta vid matbordet med en kopp te och ett 1000-bitars-pussel. Det är en skön aktivitet som är fri från så mycket input utan ger rum för egna tankar och fritt filosoferande medan man rotar runt i lådan efter rätt bitar. 

Jag köpte på mig en hög pussel i höstas, bland annat det här med en lite julig bild av en by på landet. Hittills är det inte lika bra som mina favoriter av märket Falcon. Det jag gillar med dem är att bilderna är så tydliga ända ner på pusselbitanivå. Man kan i princip plocka vilken bit som helst och se exakt vart den ska ligga   Här är det mer misch-mash och många bitar ser ut att passa lika bra på vilket som helst av husen som i skogen. 

En annan dag kanske jag tar en bild på mina favoriter för att illustrera skillnaden. 

2/5 sviskon för Castorland (än så länge)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar